El man blir glad av

Hur gör man för att tränga igenom bruset på elmarknaden? Vi och Enkla Elbolaget valde att fokusera på positiv energi – och en makalös manick – för att öka kännedomen och ta en tydlig position.

Utmaning

Hur skapar man en kampanj för att öka varumärkeskännedom och samtidigt positionera sig som ett elbolag vars el kunder kan använda med gott samvete?

Lösning

Enkla Elbolaget säljer enbart klimatklok el. Det fina med det är att ju mer du använder desto mer ökar efterfrågan. Och det gynnar alla i slutändan. Sånt blir man glad av. Som en hyllning till alla de roliga, praktiska elapparater man har hemma, spelar därför en installation av apparater Michael B Tretows 80-talshit ”Den makalösa manicken”. Det är positiv energi, det är el man blir glad av.

Resultat

Enkla Elbolagets varumärkeskännedom dubblerades på de marknader där kampanjen rullades ut. Kampanjen resulterade även i ökad preferens för Enkla Elbolaget som leverantör hos målgruppen.

Vid frågor kontakta

Fredrik Byrfors, Projektledare
Telefonnummer: +46 707 50 51 71