El en blir glad av

Hur tränger du genom bruset på en generisk marknad och fördubblar kännedomen om ditt varumärke? En remix på en osannolik hit med en gammal ABBA-producent kan vara hjälp på vägen. 

Nästan allt som är kul drivs av elektricitet. Enkla Elbolaget säljer enbart klimatklok el. Det betyder att du numera kan ha roligt utan att gå minus på klimatkarmakontot.

Som en hyllning till alla roliga, praktiska elapparater där hemma bestämde vi oss för att skapa musik av ljuden de genererar i vår vardag. Med hjälp av bland annat några eltandborstar, en kaffebryggare, en scanner och ett par borrmaskiner byggde vi en hushållsapparatorkester. Låten den spelade? En färsk omarbetning av den gamla ABBA-producenten Michael B Tretows osannolika 80-talshit ”Den makalösa manicken”, så klart.  

Vår hypotes var att om vi själva blev glada så kunde de säkert även roa någon annan. Som tur var hade vi helt rätt.

Enkla Elbolagets varumärkeskännedom dubblerades på de marknader där kampanjen rullades ut. Kampanjen resulterade även i ökad preferens för Enkla Elbolaget som leverantör hos målgruppen.

Vid frågor kontakta

Fredrik Byrfors, Projektledare
Telefonnummer: +46 707 50 51 71