En gränslös tröjlansering

Intresset för Malmö FF är större än någonsin och inför lansering av 2017 år matchtröja önskade Puma och MFF en kampanj som tydligt visar att klubben nu går in i en ny era. 

Utmaning

Hur skapar man uppmärksamhet kring 2017 års matchdress och tydliggöra att Puma tar samarbetet med MFF till internationell nivå? 

Lösning

Passionen hos MFFs supportrar är gränslös. Vinkeln vi valde var därför att hylla denna passion, som lever oavsett var i Europa de bor. I tre filmade porträtt av utvalda internationella MFF-supportrar fick vi en inblick i deras liv och deras individuella reaktioner på årets tröja. Kampanjen gick i sociala kanaler. Teasers före lansering för att etablera intresse kring karaktärer och den nya tröjan. Längre filmer på lanseringsdagen där supportrarna beskriver sin speciella relation till tröjan och MFF.

Resultat

Diskussionerna om den nya tröjan online var hetare och intensivare än nånsin. Filmerna fick under den fyra dagar långa (korta) kampanjperioden över 150.000 visningar i MFFs egna kanaler på Facebook, Instagram och Twitter.

Vid frågor kontakta

Fredrik Byrfors, Projektledare
Telefonnummer: +46 707 505 171