Mod att utveckla traditionen

Japan har troligen några av värdens mest vördnadsfulla matkulturer. Hantverket och råvarorna är extremt viktiga men också respekten för traditionen. 

Nystartade Sushi Rebellion har förstått det. Under ledning av flerfaldigt prisade sushimästaren Pepi Anevski har de respektfullt utvecklat den japanska matkulturen. Med utgångspunkt i nordiska förutsättningar och råvaror har de gjort en egen fusion av japansk tradition och europeiskt nytänkande med sushi, sticks, bowls och tapas på menyn. 

Vi tog fasta på de förutsättningarna när vi skapade deras grafiska identitet och varumärkesgrund. Genom att förena klassisk japansk kalligrafi med graffiti adderade vi en nypa upprorisk kaxighet till varumärket utan att förlora stramheten och minimalismen från historien. Resultatet blev en kommunikativ plattform byggd på 80 procent tradition och 20 procent innovation som lanseras 2018.  

Vid frågor kontakta

Sofia Saile, Client Service Director
Telefonnummer: +46 735 19 04 85