Ny hemsida till Bravo

Ett frukostbord med en iPad och en iPhone med Bravos nya hemsida

Bravo är ett av Sveriges mest välkända varumärken inom dagligvaruhandel, och jobbar mycket med kampanjer som integrerar traditionell media med egna kanaler och någon digital komponent. Dessutom testar de ofta nya smaker och produkter, och behöver kunna möta konsumenternas frågor. Tyvärr drogs de med en hemsida som de vuxit ur, och som inte riktigt kunde bemöta varken deras behov av en central plats för tillfälliga kampanjer och uppdaterad produktinformation eller konsumentens behov och beteende.

Uppdrag

FEW fick uppdraget att ta fram en helt ny site, som både ska presentera varumärket, produkterna och aktuella kampanjer.

Lösning

Med erfarenhet från tidigare kampanjer, där skräddarsydda landningssidor tagits fram för varje ny kampanj, och med insikt i förändrade surfvanor där mobilsurf ofta står för majoriteten av trafiken arbetade FEW fram en site from scratch. Vi utgick från ”mobile first”-metodik för att säkerställa en optimal upplevelse för alla besökare, och såg till så att man enkelt kunde hitta produktinfo och få svar på vanliga frågor. Samtidigt var det viktigt att lösningen blev så flexibel att man med liten ansträngning kan skapa inspirerande kampanjinnehåll och dynamiska kampanjsidor.

Som CMS används en wordpressimplementation med smarta skräddarsydda lösningar för att underlätta administration av siten. Uppdaterad, korrekt produktinformation hämtas direkt från kundens databas.

Som en del i produktionen gjordes även en fotografering, där vi tog fram ett nytt bildmaner för att illustrera Bravos position som en självklar del på bordet på familjefrukosten och som leverantör av vardagsglädje sedan 1973.

Skisser på informationsarkitektur och wireframes för nya bravo.nu

Resultat

Från att ha känt att det var lite jobbigt att hänvisa till bravo.nu kan vi nu med stolthet välkomna kunden till en enkel, ändamålsenlig och snygg hemsida.

Att rulla ut nya produkter och kampanjer har underlättats rejält, och en av de första kampanjerna som lanserades på sidan fick in över 16000 bidrag.

Vid frågor kontakta

Niclas Höggren, Projektledare
Telefonnummer: +46 735 01 71 73