Kampanjhub slog två flugor i en smäll

Flexibilitet och möjlighet att enkelt hantera både tillfälliga kampanjer och sidor med statisk produktinformation är viktiga faktorer när du bygger en site för varumärken inom dagligvaruhandeln. Det var också utmaningen när FEW skapade en ny webbsida för Bravo.

Bravo är ett av Sveriges mest välkända varumärken. Liksom många andra stora varumärken inom Dagligvaruhandeln testar man regelbundet nya smaker och produkter. Bravo arbetar ofta med tillfälliga kampanjer men har även ett löpande behov av att förse konsumenterna med mer statisk produktinformation.

FEW fick uppdraget att ta fram en helt ny site som både skulle fungera som en hub för tillfälliga kampanjer och tillgodose behovet av lättuppdaterade produktinformations-sidor.

Med erfarenhet från tidigare kampanjer, där skräddarsydda landningssidor tagits fram för varje enskild ny kampanj, och med insikt i förändrade surfvanor där mobilsurf står för majoriteten av trafiken byggde vi en ny site från grunden.

För att säkerhetsställa en optimal upplevelse utgick vi från en ”mobile first”-metodik och såg till att du som läsare enkelt kunde hitta produktinformation och få svar på vanliga frågor. Samtidigt var det viktigt att lösningen var flexibel så att de ansvariga för siten har möjlighet att skapa dynamiska kampanjsidor med inspirerande innehåll med så lite ansträngning som möjligt.  

Vår lösning var att använda en wordpress-implementation med smarta skräddarsydda funktioner.

Resultatet blev en enkel och ändamålsenlig site där arbetet med att lansera nya produkter och rulla ut kampanjer har underlättats avsevärt. 

Skisser på informationsarkitektur och wireframes för nya bravo.nu

Vid frågor kontakta

Niclas Höggren, Projektledare
Telefonnummer: +46 735 01 71 73