Vårkänslor hos Elitfönster

Elitfönster är svensktillverkade fönster byggda för svenskt klimat. För att möta behovet brukar Elitfönster därför gå ut med generöst erbjudande till slutkunder under våren - tiden på året då renoveringsbeslut fattas och intresset för fönster ökar. 

Utmaning

Hur formulerar man en säljdrivande kampanj som samtidigt stärker varumärkeslöftet för Elitfönster?

Lösning

I grund och botten handlar fönster om ljusinsläpp. Och är det något vi svenskar längtar efter mer på våren, så är det just ljusets återkomst. Folket på Elitfönsters fabrik i Lenhovda är inte annorlunda än andra; stannar upp och njuter en ett kort ögonblick för att sen hugga tag i den ökade efterfrågan. Kampanjen ”Vårkänslor i fönsterfabriken” gick brett i print och digital media under våren 2017.

Vid frågor kontakta

Niclas Höggren, Projektledare
Telefonnummer: +46 735 01 71 73