Vi hade i alla fall otur med vädret

Strategi och analys i all ära. I dagens snabba medieklimat är det ibland roligare och mer effektivt att skapa något spontant och dagsaktuellt.

Så när Panduro med kort varsel gav oss i uppdrag att ta fram en innovativ annons antog vi självklart utmaningen och sammanförde våra olika discipliner av kommunikation, film och PR för att presentera en gemensam lösning.

Med inspiration från en notoriskt usel svensk sommar och coachning och kreativt stöd av svenska Instagram-stjärnan och pärlmästaren Pappas Pärlor började vi jobba. Sex regniga timmar och 5000 pärlor senare hade vi skapat en pärlplatta i form av en helsidestidningsannons i skala 1:1. 

För att nå nya mer specifika målgrupper och aktivera Panduros egna följare i sociala medier filmade vi själva pärlandet. Med hjälp av filmen gjorde vi en tävling på Facebook och Instagram där en ensam vinnare kunde vinna 100 000 pärlor.

På bara några dagar hade filmen och annonsen setts av hundratusentals och Panduro tagit emot flera hundra tävlingsbidrag. 

Vid frågor kontakta

Fredrik Byrfors, Projektledare
Telefonnummer: +46 707 50 51 71